לא ייאמן: חברת תעופה מציעה להוסיף קומה מעל מקומות הישיבה שלכם במטוס

ישראל פריי No Comments on לא ייאמן: חברת תעופה מציעה להוסיף קומה מעל מקומות הישיבה שלכם במטוס
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כל מי שעבר חוויה של טיסה, ואינו נמנה על המעמד שיכול להרשות לעצמו טיסה במחלקות העסקים, מכיר את הסיטואציה הלא קלה. שעות רבות שבהם הנוסע לכוד בקופסת מתכת מעופפת, ואת רוב זמנו נאלץ לבלות במושב שהועמד לרשותו. הצפיפות רבה ויכולת התמרון המוטורית מצטמצמת למימדים מעצבנים ובלתי נעימים.

חברות התעופה מנסות לייעל את רווחיהם, ועם השנים פיתחו שיטות מתקדמות לצמצום המרחב האישי בטיסה, במטרה להוסיף כמה שיותר מקומות בטיסה. וכך, הרווח בין הכיסאות כמו גם גודלם הלך וקטן.

יצרנית המטוסים 'איירבוס' לוקחת את הנושא צעד קדימה בכיוון יצירתי ובלתי צפוי. החברה הגישה למשרד הפטנטים בארה"ב בקשה לרשום כפטנט את הרעיון להושיב נוסעים בקומותיים. לפי הרעיון, במחלקות התיירים של מטוסי החברה, ובעיקר בחלק האמצעי של המטוס, בו הגובה מאפשר זאת, יתווספו בחלל שבין המושב לתקרת המטוס קומת מושבים נוספת.

"באמצעי התחבורה המודרניים, ובעיקר במטוסים, יש חשיבות מכרעת לאופטימיזציה של החלל הזמין בתא הנוסעים", נימקו בחברה את המהלך. מתוך רצון לפצות את הנוסעים בקומה העליונה, או שמא בגלל שהמרווח לא יאפשר להם לזקוף בבטחה את גוום בלי להיתקע בתקרה, מציעה החברה כי בקומה השנייה הכיסאות יוכלו לנטות למצב שכיבה מלא.

יצוין כי בהגשת הפטנט אין הוכחה לכוונת החברה להחיל את הרעיון בטיסותיה, אלא לרצונה להגן על קניינים רוחניים כחלק מההתנהלות בענף, וכדי לעצור מתחרים.



0 תגובות